Про Малу бізнес-школу

Мала бізнес-школа Львівського інституту менеджменту – це різноманітні навчально-пізнавальні програми для школярів 6-11 класів спрямовані на всебічний розвиток особистості та підготовку учнівської молоді до здобуття бізнес-фаху.

Основними завданнями МБШ є закріплення та поглиблення знань і навиків, отриманих у середній школі, підвищення загального рівня інтелектуальної культури молоді; підготовка школярів до майбутнього освоєння фаху з менеджменту та економіки, формування бізнесового мислення та поведінки.

Це – “Префікс”, “Школа юного менеджера”, “Школа логіки”, “Школа графіки та web-анімації”, “Курсова підготовка з математики та української мови”…


«Знання – єдине знаряддя виробництва, яке не підвладне дії закону зменшення доходності».

Дж.М.Кларк

Найкращими інвестиціями капіталу завжди буде вкладення у власних дітей, тобто в своє майбутнє. З кожним роком все більше стає тих батьків, які в першу чергу витрачають кошти на розвиток та освіту своїх дітей, а вже потім на “витребеньки” щодо одягу і розваг. Така тенденція спостерігається як серед тих, які мають високі доходи, так і серед тих, які від чогось відмовляються, щоб оплатити навчання.

Діти, що сьогодні сидять за партами, незабаром визначатимуть наше майбутнє. Кожна дитина здібна і талановита! (Навіть дуже великі математики починали з нуля). Як пробудити в ній радість творчості та пізнання, як розвинути її здібності та вміння мислити сміливо, творчо, нестандартно? Чи можна цьому навчити, чи таке мислення є строго генетично обумовленим? Учені стверджують, що можна.

Як показують дослідження, шкільної програми є недостатньо для формування та розвитку мислення дітей. Під час занять з математики та інших шкільних предметів йдеться головним чином про засвоєння матеріалу та його відтворення

Важливим є не лише певна маса знань, а те, як їх застосовувати. Час ставить нові вимоги до фахівців майже в усіх галузях людської діяльності. Значна частина професій, які поширені зараз, в майбутньому істотно зміняться , а ще більше буде нових, яких зараз не існує. Які знання будуть потрібні в майбутньому?. Тому необхідно розвивати мислення як потужний інструмент для якісного оволодіння знаннями та навичками, творчого використання їх на практиці, для здобуття нових знань.

Об'єм інформації, що лавиноподібно зростає, вимагає її аналізу, виділення суттєвого, узагальнення і класифікації, встановлення причинно-наслідкових зв'язків і прийняття на цій основі рішень. Дуже важливим також є психологічна готовність до змін, а також вміння не зламатись у важкій життєвій ситуації.

Я маю можливість спілкуватись із школярами 6-11 класів в рамках “Школи юного менеджера” вже більше 4-х років. Вони звертаються до мене не тільки за порадами з предмету інформатики, а також дуже часто із звичайними життєвими питаннями і проблемами. “Як Ви думаєте, куди краще піти вчитись?”, “Ким бути? Чому Ви вирішили стати математиком….?”, “Як Ви знайшли роботу?”, “Чи Ви отримуєте добру зарплату, чи Ви із задоволенням йдете на роботу?”, “Що Ви думаєте про …..?”, “Як Ви ставитись до ранніх шлюбів?”. Дуже часто відповіді на запитання перетворюється в 2-х годинний диспут на тему. Наші слухачі потребують живого відвертого спілкування, вони прагнуть бути почутими, але, на жаль, дорослі не завжди мають на це час і бажання.

Враховуючи побажання школярів (батьків), а також вимоги часу у Львівському інституті менеджменту почали запроваджуватись нові навчально-пізнавальні програми для школярів 6-11 класів, які в червні цього року були організовані в рамках Малої бізнес-школи. Це програма з розвитку мислення “Школа логіки”, інформаційних технологій “Школа графіки та web-анімації”, підготовчі програми для школярів 10-11 класів до здобуття бізнес-фаху, зокрема “Префікс”.

До нас на програми приходять вчитись ті школярі, які хочуть, тобто, можна сказати, кращі. Але навіть у них є проблеми із знаннями мови як рідної так і іноземної, математики, вмінням грамотно говорити, і взагалі, висловлювати власні думки, а також, із знаннями правил етикету та поведінки.

Завдання адміністраторів та викладачів програм МБШ полягає в тому, щоб слухачі могли навчитись нового, набути нових навичок, а також, щоб їм було цікаво відвідувати заняття. Дозволяють це зробити нестандартні методики викладання – інтерактивні форми занять, кейси, ділові ігри, а також цікаві викладачі – фахівці своєї справи. Ми всі працюємо в одній команді: слухачі (батьки), викладачі, адміністратори МБШ. Дуже часто викладачі виходять із аудиторії з фразою:”Невідомо, хто більше отримав задоволення: викладач від спілкування із слухачами, чи слухач від спілкування з викладачем. Хто в кого вчиться?” Відбувається постійний вплив одних на інших, як результат – вдосконалення програм та методик викладання.

Відвідуючи заняття на програмах МБШ, школярі мають можливість:
• вивчати основні поняття та закономірності економіки, менеджменту та маркетингу;
• вивчати основні принципи програмування і створювати свої перші програми;
• працювати з графікою та web-анімацією; створювати свої web–сторінки;
• бути учасниками в цікавих логічних іграх, розв'язувати класичні та нестандартні логічні задачі;
• вдосконалювати знання з англійської (німецької) мови;
• відвідувати історичні місця Львова, при цьому спілкуватися англійською;
• брати участь у тренінгах особистісного розвитку, які допомагають їм адаптуватись у суспільстві: бути впевненими у собі, зорієнтуватись у виборі професії, вирішити проблеми особистого плану.

Навчаючись на програмах МБШ, школярі мають можливість познайомитись із студентами, правилами та стилем Інституту, іншими словами, побачити його з середини. Ряд слухачів програми “Школи юного менеджера” після закінчення 11 класу стали студентами Львівського інституту менеджмету. Маю надію, що в майбутньому ця традиція буде продовжуватись.

Не зволікайте!
ми чекаємо на Вас і Ваших дітей на програмах Малої бізнес-школи!
Керівник МБШ,
Марія Квас

«Випадок допомагає підготовленим…».

Або як знати, як вгадати, яку ж професію обрати?

Погодьтеся, вибір професії один з Ваших перших самостійних рішень на дорозі дорослого життя. А за балами важливості, це рішення просто зашкалює. Пощастило, якщо Ви співаєте мінімум як Руслана, пишете вірші як Ахматова, чи параметри у Вас 90-60-90...Тоді з кар’єрою у Вас все вирішено...А якщо всі раніше перераховані дані у Вас є, але вважаєте що це все несерйозно, просто хоббі...? Тоді, мабудь, перед Вами постає питання спеціалістом якої сфери бути, так щоб і заробітки достатні і задоволення від роботи - гора. Передбачаю, щоб вибрати щось гідне Ви піднімаєте на ноги родину, і побалакавши на життєві теми, можливо, з здивуванням виясняєте для себе, що майже всі вони працюють не за спеціальністю. Чому так? Та через те, що змінилася політика нашої країни – і перед сучасною молоддю, власне, перед Вами, відкриваються чудові перспективи в нових видах діяльності . Але щоб реалізувати себе, треба отримати вищу освіту, здобути спеціальність...Та яку? Напевно, Вам не хочеться отримати диплом і дізнатися що Ви стали 9500000 – им спеціалістом України певної галузі, якому ще слід постаратися, щоб знайти роботу. Через те, після консультацій родини Ви мабудь вирішуєте поговорити з друзями. І чуєте від них, що батьки порадили... документи подають у декілька ВНЗ...і вже куди вдастсься, так і буде...Ви ж особистість амбітна, і душою чуєте, що такий “стан” справ Вас не влаштовує. Але і звернутися більше нікуди...

Не хочу, щоб ви сприйняли мене за віщунку, просто так само відбувалося у моєму особистому житті. Мені пощастило, я здобула економічну освіту і диплом, де красиво виведено “спеціаліст з маркетингу”. Мені подобається моя робота і я радо ділюся своїми знаннями з студентами, оскільки, я викладач Львівського інституту менеджменту. Поряд з цим я навчаюся в аспірантурі, і працюю на тренінгових програмах в “Школі Юного Менеджера” та “Префіксі”.

Запрошую Вас познайомитися з цими тренінговими програмами, життям Інституту, студентами та викладачами. Що дасть Вам таке знайомство крім самовдосконалення, нових прогресивних знань в сфері менеджменту та маркетингу, комп’ютерних технологій, розвитку лідерських навиків та нових друзів? Я Вам скажу так, ці тренінги, дадуть Вам можливість зрозуміти суть найновіших в Україні спеціальностей, які мають високий рейтинг в усьому світі - менеджменту та маркетингу, і шанс відчути чи це та професія, в якій Ви зможете себе проявити, і впевнено сказати насамперед собі:

“Вибір зроблено – Я ХОЧУ вчитися” !!!
До зустрічі,
Наталя Струк,
викладач МБШ

«Той, хто впевнено крокує в напрямку до своєї мрії і докладає зусиль для того, щоб прожити життя, як уявляв собі, обов'язково зустрінеться з успіхом. Якщо ви побудували повітряний замок, ваша праця не даремна. Замок створений саме там, де він і повинен бути. А тепер зміцнюйте під ним фундамент».

Генрі Торв

Хто ж не любить мріяти, зводити повітряні замки: гарні і дорогі речі, власний будиночок, авто, успішний бізнес чи кар'єра. Але не всім з нас таланить їх матеріалізувати, звести під ними хоча б якийсь фундамент. Декому для цього не вистачає наполегливості і підтримки, декому - знань та вмінь. На мій погляд, основу на перспективне майбутнє потрібно закладати ще в дитинстві. Необхідно з шкільних років у дітей формувати і закладати те, що потім допоможе їм без остраху вступити у доросле життя і зводити міцні фундаменти під будь-якими повітряними замками. Це ґрунтовні знання, логічне мислення, кмітливість, знання мов, розвиток їх комунікабельних і лідерських навиків, володіння інформаційними технологіями, все те, що дасть змогу бути конкурентоздатними на ринку праці.

Не варто сподіватись, що все вирішить тільки вища освіта. Вища освіта - це добре, але варто було б мати ще і хорошу базу, сформовану в шкільні роки, бо важко потім надолужувати час: сім'я, робота, дорослі проблеми, що відволікають від навчання. Нажаль, серед дітей культивує думка, що вони вчаться не для себе, а для вчителів. І дуже тішить те, що багато батьків і дітей починають приділяти освіті все більше часу і уваги: записуючись на навчання у "Школу юного менеджера", "Школу логіки" ЛІМу і т.д.

Наприклад, у "Школі юного менеджера" діти покращують свої знання з іноземних мов (англійської та німецької), набувають навиків користування комп'ютером, здійснюють пошук інформації через Інтернет, працюють над рефератами у додатковий час, створюють свої перші презентації, що демонструються у кінці програми перед друзями та батьками. Батьки мають змогу побачити не тільки те, як діти навчились працювати в PowerРоіпt, а й їхні смаки, уподобання, те, що хвилює їхніх дітей. Адже, теми презентацій школярі вибирають самостійно. Викладач лише скеровує, допомагає, в яких сайтах краще здійснювати пошук, дає рекомендації, де і що підкоректувати. Проте, у кінцевому результаті, більш важливе значення має те, як діти продемонструють глядацькій аудиторії всій проект. Бували випадки, коли суха, на перший погляд, нецікава презентація, була дуже гарно подана і навпаки. Назагал, оцінки тут не мають суттєвого значення тому, що "юні менеджери" самостійно можуть порівняти свій виступ з іншими. Окрім цього, у таких ситуаціях краще усвідомлюється і аналізується дітьми: в чому ж їхні плюси, а в чому вони значно програють перед своїми ровесниками. Почуття здорової конкуренції є значно кращим, ніж критикування і виставляння оцінок. Відбувається переоцінка свідомості і мотивації до навчання, подальшого розвитку своїх ораторських здібностей, вміння триматись перед аудиторіїю.

Все це допоможе школярам в майбутньому іти в ногу з часом, вміти правильно і у відповідний момент застосувати свої знання, навички, не боятись радикальних змін в житті і в суспільстві, володіти інформаційними технологіями, бути комунікабельними, енергійними і наполегливими, тобто бути лідером свого власного життям.

викладач МБШ,
Тетяна Козій

З 2005 року мої діти навчаються у Львівському інституті менеджменту за програмою ШЮМ (Школа юного менеджера). До цього я декілька раз чула, що є такі курси для дітей, але знайшла їх тоді, коли шукала для себе заклад, щоб здобути другу вищу освіту.

Для дітей це була хороша можливість зібрати друзів, які вчаться в різних класах і школах, в одну групу, від чого вони отримали величезне задоволення. Група виявилась різновіковою і я спочатку хвилювалася, що моєму молодшому сину буде тяжко зі старшими дітьми. Десь на початку це і відчувалось, але згодом він вирівнявся, підтягнувся до старших. Найбільше, що йому подобається - це те що максимально завдання виконуються на заняттях, лише частина з них задається додому.

Мене зацікавили предмети цієї програми. Найбільше дітям подобається економіка. Кожен раз після занять у нас вдома завжди відбувається емоційне обговорення уроку - чи то гри, в яку вони грали, чи то нових фактів про товари, які пропонують наші ринки. Навіть, на закупи з ними ходити цікаво - вони тепер вміють читати інформацію з етикеток.

Мене завжди хвилювало те, що комп'ютер вдома використовується дітьми тільки як ігровий автомат, в кращому разі - як словник. Так як в школах зараз матеріальна база є недостатньо високого рівня, то й необхідних знань, або відповідного рівня знань в школі ще не надають.Дітей навчили використувати інтернет та офісний пакет (Word, Exel, Power Point). Тепер реферати вони вміють писати самі - і інформацію знайдуть в інтернеті, і оформлять відповідно. Дуже мені сподобалась презентація дитячих робіт в Power Point в кінці курсу. Приємно, що діти мали можливість спілкуватися з дітьми різного спрямування: математики, філософи, філологи. Діти обговорювали не тільки футбол, артистів і т.п., а й піднімали питання політики, життєвих цінностей. Взагалі, в такому віці корисним є різнобічне спілкування.

Щодо іноземної мови. Ми могли вибирати або англійську, або німецьку. В мене особисто була проблема з німецькою мовою - я не могла знайти репетитора для дітей - не мала ні часу, ні інформації. І дуже вдячна колективу МБШ (Малої бізнес-школи), що вони замість мене вирішили цю проблему. Я задоволена викладачем, так як крім знання німецької, він ще має підхід до дітей.

І ще про матеріальне забезпечення. Мені подобається, що ми не повинні щось докуповувати, робити копії матеріалів і т.д. Всі ці питання вирішують адміністратори МБШ. В інституті є пристойне кафе, де діти можуть перекусити, попити гарячого. Це мені, як мамі, звичайно, до душі.

Окремо хочу сказати про атмосферу в колективі ЛІМу. Коли зайдете в приміщення інституту - справа від входу прочитайте перелік цінностей колективу ЛІМу. Так як я сама ще навчаюсь на програмі МБА, можу сказати, що це не пусті слова. Викладачі завжди в курсі останніх подій в країні, в світі. На відміну від наших шкільних, інститутських програм тут навчальні програми швидко реагують на потреби часу. Крім того в колектив МБШ завжди йде на зустріч побажанням дітей і батьків, звичайно, в межах розумного. Я задоволена, що мої діти мають можливість вчитись в навчальному закладі нового типу.

Тетяна Кицмей,
інженер-програміст ТзОВ "Soft Serve"

нагору © 2003 Львівський інститут менеджменту нагору